söndag 29 april 2012

Solkatten

Hej och hallå!

Vi har ju en katt, han är helt grå och är av rasen "heltvanligbonnläppskatt" men han e ju vääldigt fiiin, vår kissemoj. Mannen säger att han är "KING OF THE HILL" här hemma... Tidigare hade vi en annan katt av samma förnäma ras, men den blev tyvärr, (hör ni att mitt hjärta brast lite...) överkörd. Då blev jag väldigt ledsen, för jag gillar ju djur, speciellt mina egna. Jag bestämde då för snart 4 år sen, att näej, vi ska nog inte ha nån mer katt för dethär var ju inte speciellt skoj... Så ingen katt skulle vi ha alltså, jag var väldigt tydlig på den punkten, för alla som var intresserade och jaa, till alla som inte var lika intresserade var jag också rätt så tydlig.. 

Nåja, så långt allt i sin ordning, sen är vi  på besök hos goda vänner, hon frågar om jag inte är sugen på att ta en ny katt och jag malar på om att nån katt det ska vi inte ha... (mannen på jobb=inte med och inte överhuvudtaget tillfrågad i ärendet) när min mobil ringer....
Det är en av mina farbröder;
- Tjeena, hur e lääge?  Vi har just fått kattungar, vill ni ha en? Dom e jättefina...
- ÖÖhhh, jamen öh, ( här undrar han nog där i andra änden, om det riktigt står rätt till ) Jaa visst, hur ser dom ut då?
-Dom e jättefina, helt grafitgrå med lite svaga mörkare ränder på........
-Klart, vi ska ha en katt... givetvis, perfekt!
-Bra, kom och välj ut den ni vill ha så fort ni har möjlighet...
-Kommer imorrn!
Eftersom jag ju varit så tydlig för alla, att nån katt det skulle vi MINSANN inte ha och det precis minuterna innan mobilen ringer, så säger min goda väninna P; men hur? va? ni skulle ju inte....du sa ju just att du inte sku ha nån katt, alltså för 5 minuter sen...
- Jaa, men en katt måste man ju ha, svarar jag då.. Tydlig, var det ja, för alla utom för mej själv, tydligen...

Ja se så kan det gå... det går ju att tillägga här att min man INTE är speciellt intresserad överhuvudtaget av djur, han har väl såklart inte direkt nåt emot dom heller, men tycker att eftersom vi ränner runt rätt mycket, speciellt sommartid så är det mest till besvär...han har ju en liiten liiten poäng där, men det skulle jag ALDRIG erkänna för honom. (han läser INTE min blogg -tur) 

Så vad göra för att förhindra att katten inte hamnar under nån j---a bil??? Jo iväg till Zoo butiken i stan och tjacka fina prylar, reflexhalsband med utstående flärpar, yes!
Kommer hem, kränger på katten halsbandet och bra, tills dottern får syn på han och blir helt till sig: Jaameeen maaammmaaa!!! Du kan inte mena allvar!!  Han ser ju fåååånig ut, han ser ut som, som , som en soool!!!!!
-BRA, ingen j----l  kör väl över solen tänker jag då, väldigt nöjd. NÖJD.

Ja si det var dagens lilla historia det....

Kära hälsningar
Snusan /the catowner 


5 kommentarer:

  1. Jisses vilken fart du har fått då! Och vet du vad??? Jag har ju en blog på blogspot (som jag inte använder dock)... så förhoppningsvis ska jag kunna få igenom en kommentar nu då!!!

    Tusen tack för senast! Lika trevligt som alltid.

    Det blev ingen tur norrut för mig denna helg... Jag är hemma och agerar barnmorska åt Majsan... I lördags morse väcktes vi av Alexander som ropade: "Mamma, pappa!!! Jag har kattungar i min säng!" Fyra stycken blev det...

    Skriver mer sen om jag ser att detta funkar...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena bruden!
      Ja detta funkar, super! Tack för senast själv, alltid lika kul.Ska bli kanon att ni kommer i aug-sept och syr lite, det ser jag redan fram emot. Oh då får man väl gratulera till katt-ungarna. Då är du väl mormor nu då? Coolt! Dom e säkert jätte söta!!!
      Lååång kraaaam

      Radera
  2. Men han är ju så sööööt med sitt lilla sol- halsband....det lilla livet....det förstår du väl att du kan inte leva ett liv utan katt!!!

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst e han!!! Mucho söötis... De e väl självklart att man måste ha en katt. De fattar vilken imbecill som helst. T.o.m jag, tog ju mitt förnuft till fånga inom fem röda då för snart 4 år sen. Allt som behövdes var rätt telefonsamtal.Enda smolket i glädjebägaren vad rör katthistorien, var att jag borde tagit 2!

      Tjingeling på dig!

      Radera
    2. Hörrö, Snusanbusan...nu var det länge sedan som det hände nåt här på bloggen.....Kramkram

      Radera