söndag 20 maj 2012

Historien om den lilla kaffebryggaren...

Hej svejs därute i världen!!

Ursäkta att jag inte har synts till på ett tag, det finns en orsak till det som jag dessbättre inte tänker gå in på just nu, allt för att bespara er lite av världens elände... Detta ska ju vara en trevlig blogg!

Så,
 till historien om den snygga lilla kaffebryggaren, nu kanske Ni undrar; Har hon hystat iväg den så långt hon förmådde ut i grannens åker?? Övat lite; kast med kaffebryggare? Svaret är;( hör ni trumvirveln?)  NÄÄ... Jag har inte köpt en ny ännu och det måste jag ju göra INNAN jag hivar iväg f-nskapet, annars blir jag ju utan denna livsnödvändiga dryck och det vill vi ju inte riskera, nej. Verkligen.Inte.

Jag får väl ta och börja from the beginning, så att säga... Vår gamla kaffebryggare gav helt sonika upp en vacker dag, eller om det var en disig tisdagsförmiddag, kommer inte ihåg så värst noga... Nåväl, vår gamla trotjänare vek hädan och därmed var vi tvungna att införskaffa en sprillans ny sådan.

Jag lägger iväg in till människobyn, som vår granne A kallar staden, och har som intention att komma hem med den bästa kaffebryggaren som finns att få tag i ,  i denhär stan. Jag sladdar in till kaffebryggarförsäljarstället,
det ställe där jag köpt våra två föregående trotjänare, ni vet dom som vi NÖTTE ut, och blinkar lite käckt med ena ögat sådär, lägger huvudet på sne och säger; har ni nån riktigt bra kaffebryggare? Absolut, du har kommit rätt säger försäljaren.
Kanske borde jag anat oråd, när han börjar osa på om att en SÅN här har han minsann själv hemma och är SÅÅ otroligt NÖJD med den. Den har ju en praktiskt termos och då kan man ju brygga den full och dricka HELA dagen av det kaffet. För kaffet hålls ju varmt LÄÄÄÄNGE i den. Och mycket kaffe dricker han, säger han som för att riktigt övertyga mig...

 Jag sväljer betet lite med hull och hår här, snabbt går det också, vet inte riktigt, men tror jag borde revidera mitt förstånd här lite, för just det argumentet borde man vara MER än kritiskt till. Att försäljaren HAR en sån mojäng själv, den historien har jag gått på förut med vår förra dammsugare och den var jag INTE heller nöjd med. Jag misstänker lite att dom bara säger att dom har en sån själv, bara för att få oss att köpa just den grejen...Fast dom inte alls har det, utan en helt annan grej. Om ni förstår vart jag vill komma.  Kanske man borde lära av sina tidigare misstag. Men inte jag inte, nä nä, det vore ju alldeles FÖR lätt.
Så jag lägger upp många pengar på disken och sen sladdar jag hem igen med min fin fina termoskaffebryggaresomhållerkaffetvarmtlääääänge, allt väl så långt.

Det var ju bara det att den inte alls håller kaffet varmt speciellt länge, inte länge alls faktiskt, man hinner knappt gå på toa och när man kommer tillbaka och ska ta en kopp kaffe till, ja då e kaffet fisljummet, man blir ju onkligen LITE irriterad. Jag antar att man ska först hälla HETT vatten i termoskannan och låta det stå så en stund så att termosen ska värmas upp, sedan hälla ut vattnet och brygga kaffet...Det är att fjäska alldeles FÖR mycket för en SKETEN kaffebryggare och det till på köpet kl riktigt tidigt på morgonen när man står där och klipper med ögonen och snabbt vill ha sin överlevnadsdryck.  Och sen så dräller den kaffe överallt och det rinner längs sidan och ut på köksbordet och jaa överallt tammef-n. Nu är också mannen RIKTIGT irriterad på den så nu dröjer det nog inte länge alls förrän vi igen sladdar in och köper en NY men BILLIGARE denhär gången. Sådeså.

Ha det bra, until next time...
kramar Susan/den naiva kaffebryggarkonsumenten






2 kommentarer:

  1. Fniss...du kan då uttrycka dig du...men det är ju skönt att du inte har börjat med sporten...." kast med dyr kaffebryggare" ännu då...jag ahr en ganska billig ...å vet du Sissie...det funkar!!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Jo du, nästa gång jag laddar iväg till kaffebryggarbutiken i människobyn så ska jag 1)se sur ut 2)se ut som om jag inga pengar har 3)välja en billig
    och förhoppningsvis bli nöjd
    kram

    SvaraRadera