lördag 28 april 2012

"Kaffebänken"

God förmiddag alla mina vänner!

Idag lägger nån ut en bild på "kaffebänken" i köket, ja för var annars har man en kaffebänk, om inte i köket??

Man kan ju lite stilla undra varför jag kallar det för kaffebänk, jaa ser ni, det är inte märkvärdigare än att på denna lilla bänk häckar vår kaffebryggare... (som för övrigt är; a) rätt ny
                    b) rätt snygg
                    c) rätt värdelös....

Det är väl som bästisen M sa snusförnuftigt; Dyr e inte alltid bäst. Och så såg hon ut så som bara hon kan...
Jaha, ja.
  Men solen skiner i alla fall, det får man vara ytterst glad för...
Jag får väl berätta HELA kaffebryggar-historien här nån dag, så ni slipper ligga sömnlösa och fundera på varför  denhäringa kvinnan köpte en dyr OCH värdelös kaffebryggare. Det var och är fortfarande ingen höjdar kombination, kan jag väl i ärlighetens namn säga...
Det kan mycket väl hända att jag till slut tröttnar på den  j-piip-a  kaffebryggaren och hystar iväg fanskapet utåt grannens åker så långt jag förmår... Bara tanken på att göra det, får mig att må liiite bättre... ha ha, och då e jag inte ens en sån person som tycker om att slänga runt saker och krossa porslin när jag blir arg.

Idag kanske, kanske jag får till nåt litet alster vid symaskinen, men solen skiner som sagt idag också, så det återstår att se  om jag kan skrämma igång nåt projekt, eller om det blir lite röjning i blomlanden istället, tidsoptimisten i mig säger att jag lätt, alltså lätt, hinner med båda.... ha ha ha, hrmm...just det ja...


Kära hälsningar
Snusan/the coffee pimplare

2 kommentarer:

  1. Hahaha, Snusan, du är ju sanslös......jag kan förställa mig hur du skickar iväg den förb- de kaffebryggaren ut på åkern....men då blir du ju utan kaffe....!!! Och det kan du väl inte riskera???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ne, då får jag nog se till att planera lite på förhand, som till exempel att fara in till storbyn och handla en ny kaffemojäng, FÖRE stort kast med kaffebryggare!!! Men sen du, förhatliga kaffeskitbryggare, då ligger du risigare än risigast till..HA HA HAAA...

      Radera