lördag 26 maj 2012

Om ungen vill ha en arg fågel.....

Goddagens alla underbara som läser detta....

Sonen har ju fastnat för dessa arga fåglar, och jag begriper nada... Lyckligtvis behöver jag ju inte kunna varken ladda ner eller spela spelet eller göra nåt annat med det hela,  trodde jag ja.... Sonen hade andra planer kan jag meddela.

Imorse säger han snusförnuftigt: maaammma, du vet dom där ängri böörds...
Jag: Jaaa?
Han: Jaaag veeet, du kan ju sy en till mej, braaa vaaa!!!!!!
Jag: Nu?
Han: Jaaa, kom vi går och letar efter tyg! (låt mig bara vänligt meddela att i detta huset behöver man inte leta speciellt länge efter tyg, min samlargen verkar vara gaaanska så stor och välutvecklad när det gäller just tyg)

 Pojken e väldigt entusiastisk över det hela så det e bara att hänga på, jag  försöker lite lamt säga att kanske senare men han matar på som aldrig förr och vad ska en stackars mor göra??? Göra ungen besviken och få höra detta nojs hela dagen eller försöka att snabbt sy en sådan däringa arg sak.

De e ju underbart så länge barnen tycker att mamma och pappa är helt enkelt som gudar och klarar av precis VAD som HELST!! Bara att känna sig smickrad alltså, för det tar slut och sen tycker dom att man ingenting begriper..

Sagt och gjort, det är bara att snabbt skrida till verket, hmmm, hur göra? Det enda jag har att gå efter är en bild på hans t-shirt.... Fiiint! Fundera fundera fundera, här e de fullt upp i vindskontoret det kan jag lova...

Nåväl, här skiner solen och jag ska åka med min goda vän C och fika på café, så jag har ju inte direkt hela dan på mig.... Fundera lite mera och då kommer jag på att jag syr fågeln som en trekant, men det förslaget gillades inte: Fööör maaammma, den fågen e ju guuul och jag vill haaa den svarta fågeln!!!! Här muttrar den halvirriterade mamman någonting om bortskämda barn, och andra inte lämpade för eftertryck osande ramsor...

Såå, jag måste sy den som en rund boll alltså, jaaa va sjutton el. kanske nitton, ingen räknar.. då är det ju `bara` att klippa ut ellipser och sy ihop dom....
Resultatet blev ganska bra till slut och efter några tillbakaskickningar till tillverkaren (jag) från beställaren (sonen) för den MÅSTE ju se ut som på t-shirten, så blev det arga fågelskrället så här.

Nu skulle man ju tycka att allt skulle vara lugnt och frid och fröjd,    ha ha haaaaa, tillåt mig storflabba,
-maaaammmma!
-Jaa?
-Vi syr en till!!!  Vi kan ju sy ALLA ängri bööörds som finns!!!! Vi gör det NU!!!!
-Men suck....


Kram/ Tfötta, jagmenade trötta mamman

2 kommentarer:

  1. Fniss....men han var ju i alla fall söt sonen....som visste precis hur det skulle vara. Sedan att du inte riktigt hade tid....det räknas inte....så kör igång nu Sussie och sy några äääängri bööööörds

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mors!
    Jag tillämpar just nu metoden; förhala och fördra och har i skrivandets stund inte sytt några fler ääängri bööörds, men nu regnar det idag så kanske.....kanske ska jag sitta vid symaskinen lite idag...om det blir några fåniga fåglar eller nåt annat, det återstår att se...

    kramelikram

    SvaraRadera